כתיבה שיווקית

כתיבה שיווקית היא אחד ממקצועות התקשורת בענף השיווק וקידום אתרי אינטרנט, מוצרים או שירות, דרך כתיבת מאמרים תדמיתיים המותאמים לאתר בו הם מופיעים ולמוצר או שירות אותו המאמר אמור לקדם.

מטרת הכתיבה

בעבר כתיבה שיווקית התאפיינה ונכתבה בפרסום המסורתי כגון עיתונים, עלונים, פליירים, מודעות רחוב במקביל למודעות פרסום ונעשתה בעיקר על ידירעיונאי במשרדי הפרסום. כיום בעידן האינטרנט, לרוב העסקים יש אתר אינטרנט או דף ברשתות החברתיות והשימוש בכתיבה שיווקית צבר תאוצה. הכתיבה השיווקית מהווה חלק בלתי נפרד בתמהיל השיווק, הפרסום, קידום המכירות והנראות עבור עסקים. מאמצע העשור הראשון של המאה ה-21 קמו משרדים רבים המתמחים בתחום של קידום אשר אינם בהכרח משרד פרסום. חברות העוסקות במכירה לעסקים, גופים ציבוריים ואנשי ציבור, או עסקים קטנים שאינם זקוקים ליכולות המקיפות של משרד פרסום לצורך יצירת קמפיין פרסומי, אך צריכים דרך לשווק ולמתג את עצמם וזוהי הדרך הקלה והנוחה עבורם.

צורת הכתיבה

מחקרים מוכיחים שחולפות שמונה שניות מרגע שגולש נכנס לאתר אליו הגיע דרך מנוע חיפוש כגון גוגל ויאהו, ועד הרגע בו מתקבלת ההחלטה האם להישאר, או לצאת ולחפש אתרים נוספים. כתיבה שיווקית היא בעצם שילוב של חומר הסברה (כתיבה טכנית) מעורבת בכתיבה פרסומית. מאמר יהיה בדרך כלל קצר, תמציתי וברור, כתוב ומנוסח בגובה העיניים. אם הקורא הפסיק לקרוא לאחר שתי שורות נראה שזה לא היה מספיק מעניין. ניתן לומר שכתיבה שיווקית לרוב היא ממוקדת לקוחות וכותב מאמר טוב יתן ללקוח את התחושה שהוא במרכז ורוצים רק בטובתו. בכתיבה שיווקית יש להכיר וללמוד על: מה הלקוחות מעוניינים, מה הם היתרונות של העסק או המוצר על פני המתחרים. שפת הכתיבה היא קליטה וברורה, חדה וקולעת, מקורית, רלוונטית, שימוש במידע אמין ועדכני, כתיבה רהוטה שלא חוזרת על עצמה. כותב טוב מביא למצב שבו הקורא מעוניין לשאול ולדעת יותר על המוצר או השירות, כתיבה שמניעה לפעולה. אם הכותב הצליח לדבוק בכל הפרמטרים הללו ולהישאר קצר וקולע הוא עשה את מלאכתו נאמנה.

כתיבת תוכן

כתיבת תוכן היא סוג נוסף של כתיבה שיווקית המיועדת באתרי אינטרנט בלבד ומטרתו לקדם את האתר ולהעלות את הדירוג שלו במנועי החיפוש. הדגש בכתיבת תוכן היא פחות על צורתה אלא יותר על תוכנה של הכתיבה ושימוש נכון במילות מפתח ומילות מפתח משלימות. בכתיבת מאמרי תוכן הדגש הוא על קידום מילים ספציפיות ובחזרה עליהן על ידי כתיבתם בכותרת המאמר, בכותרת משנה ובמאמר עצמו. בדרך זו כאשר יתבצע חיפוש של המילה במנוע החיפוש, האתר יופיע בדירוג גבוה יותר.

מחקר

כל נושא השיווק לענפיו נחקר רבות ומחקרים אשר נעשו על תרומת הכתיבה השיווקית והתנהגות הצרכנים בעקבות כך, מצביעים שהדבר תרם רבות לצורה ולתפיסה שבה עסקים ומוצרים נתפסים בעיני הציבור. אם בעבר היינו רגילים לפרסומות גלויות או סמויות שעצבו וגירו את החושים. עם פיתוח אופן הכתיבה ואופן השימוש במדיה האינטרנטית, הלקוחות והצרכנים לעתים משכנעים את עצמם שהמוצר או השירות אותו הם רוכשים נכון והכרחי מה שמגביר את תרבות הצריכה והקניה על יתרונותיה ומגרעותיה. היתרון בכתיבה שיווקית מאפשרת לפרטים, עסקים וחברות להתבלט ולבדל את עצמם ממתחריהם, בעידן שבו התחרות כה גדולה ובכל תחום ישנם עשרות, מאות ואפילו אלפים של עסקים דומים זוהי דרך נוספת שבה תהיה אפשרות למתג ולבדל.

מקור : ויקיפדיה